سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارتودنسی یکی از مهم‎ترین شاخههای رشته دندانپزشکی

انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی برای ارتودنسی، یکی از مهم‌ترین مواردی است که هر فردی در انتخاب متخصص ارتودنسی، باید به آن توجه کنن. اصلی‌ترین پیامد انتخاب فردی نامتخصص، افزایش هزینه‌هایی است که باید برای درمان خود بپردازید. این هزینه‌ها ، الزاما مالی نیست؛ بلکه زمان نیز یکی از مهم‌ترین مواردی است که شما هزینه می‌کنید.

بهترین متخصص ارتودنسی معمولا دارای کلینیک ارتودنسی است و از این جهت، به راحتی می‌توانید تمام فعالیت‌های مربوط به ارتودنسی خود را در یک محل مشخص به انجام برسانید.  این امر موجب کاهش هزینه‌ های رفت و آمد می‌شود و افزایش سهولت می‌شود و نیز از این امر اطمینان خواهید داشت که هر موردی توسط پزشک ارتودنتیستت اعلام شود، در همان محل صورت می‌پذی رد.

دلایل اصلی اثرگذار بر قیمت ارتودنسی دندان

 

مراحل ارتودنسی بزرگسالان بدین شکل است که شما پس از مراجعه به مطب یا مطب ارتودنسی متخصص ارتودنسی، مورد معاینه قرار می‌گیرد . در این مرحله با احتمال بالایی پزشک به شما خواهد گفت که چه نوع ارتودنسی‌ای مناسب دندان و فک شما است.

در برخی موارد که شرایط قرارگیری دندان‌های بیماران به شکل بسیار نامطلوبی است ، متخصص پیشنهاد جراجی فک را به شما می‌دهد. در برخی بیماران، از دوران طفولیت، استخوان فک‌شان به شکلی رشد می‌کند که شاهد تکه استخوانی اضافی در ساختار فک‌شان هستیم. در چنین مواردی، جراجی فک اصلی‌ترین گزینه پیش روی افراد است.

موردی دیگر که شاهد آن هستیم، جلو بودن فک پایین یا بالای  بیماران است. در چنین مواردی، بهره از هدگیر توسط متخصص ارتودنسی، راهی است که به بیماران پیشهاد می‌شود.

همان‌طور که بیان کردیم انتخاب بهترین دکتر ارتودنسی، می‌تواند این مزیت را به شما بدهد که توسط فردی چکاپ می‌شوید که در تخصص خودش بی‌نظیر است و در گزینه‌ای که پیش رویتان برای انتخاب می‌گذارد، مناسب‌ترین گزینه ممکنه بوده است.

دکتر سعید قریشی یکی ار برترین متخصص ارتودنسی در ایران هستند. با توجه به بهره از 3 مطب متفاوت در شمال، غرب و شرق تهران، به راحتی می‌توانید به هر کدام از این مطب‌ها که به شما نزدیک‌تر هستند، مراجعه کنید و از خدمات ارتودنسی ایشان بهره ببری د.

در قدم بعد ، دکتر ارتودنسی برای شما دو نوع عکس برداری متفاوت را مدنظرش قرار می‌دهد. این دو نوع عکسبرداری، به پزشک این کمک را می‌کند  که ابتدا ساختار و شکل فک شما را مشاهده کند و در قدم بعد نحوه قرارگیری دندان‌هایتان را ببیند. بسیاری از بیماران بوده‌اند که در دهانشان کیست‌هایی داشته‌اند که پزشک آن‌ها را خارج کرده است و سپس به ارتودنسی دندان پرداخته است.

در موارد ی مانند انجام روکش دندان یا ایمپلنت، بسیار مهم است که شما ابتدا دندان‌هایتان در فرمی قرار بگیرد که بتوان بر روی‌شان ایمپلنت و روکش را انجام داد. در صورت قرارگیری دندان‌ها به شکلی نامناسب، انجام این موارد نیز مقدور  نیست. هزینه ارتودنسی یا قیمت ارتودنسی نیز، یکی از مسائل اصلی در انتخاب نوع ارتودنسی مناسب است. به عنوان مثال قیمت ارتودنسی نامرئی بیش از قیمت ارتودنسی مرئی است. جالب است بدانید نوعی از ارتودنسی نامرئی که متحرک نیز هست، حدود  3.5 تا 5.5 هزار دلار هزینه‌بر است. به همین دلیل این گزینه، برای بسیاری از بیماران مطرح نیست و آن‌ها گزینه‌های دیگری را مدنظر خودشان قرار می‌دهند.